سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمیته مجازات به سراغ توییتر هم رفت

 

توییتر ده‌ها حساب کاربری ایرانی را به دلیل تحریک اعتراضات در آمریکا بست 

شبکه اجتماعی توییتر
توییتر بزدلانه  اعلام کرد مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مستقر در ایران را که در تلاش برای تحریک هر چه بیشتر اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بوده‌اند، مسدود کرده است.

این شبکه اجتماعی روز پنجشنبه 8 اکتبر (17 مهر) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد بیش از 100 حساب کاربری بسته شده «به طور مصنوعی» مکالماتی را درباره موضوعاتی از جمله مرگ جورج فلوید، جنبش «جان سیاهان مهم است» و دیگر مسائل مربوط به عدالت اجتماعی در آمریکا منتشر کرده‌اند.

مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در جریان بازداشت به دست نیروهای پلیس در تاریخ 25 مه گذشته (5 خرداد)، به بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در سراسر ایالات متحده انجامید. در جریان این اعتراض‌ها جنبشی به نام «جان سیاهان مهم است» در آمریکا شکل گرفت که هدف از آن اعتراض به نابرابری‌های نژادی موجود و رفتار خشن و تحقیرآمیز پلیس با شهروندان آفریقایی‌تبار در این کشور بود.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

در همان زمان رهبران ایران مرگ جورج فلوید در آمریکا را محکوم کرده و رسانه‌های ایران اعتراضاتی را که در پی آن روی داد به شکلی گسترده پوشش دادند.

توییتر همچنین اعلام کرد بیش از 900 حساب مرتبط با ارتش تایلند را به دلیل حمله به شخصیت‌های برجسته مخالف و انتشار تبلیغات حامی دولت و ارتش در جریان اعتراضات در این کشور بسته است.

روز پنجشنبه فیس بوک نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که برخی حساب‌های کاربری این شبکه در چندین کشور را بسته و گفته است که این حساب‌ها مربوط به برخی شبکه‌های دولتی یا نظامی است که اطلاعات «غیرقانونی» منتشر می‌کنند.