سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همدستان شیطان

 

اعلام همبستگی رهبران اروپایی با امانوئل ماکرون در مقابل حملات اردوغان 

آسوشیتدپرس

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه با اشاره به سخنان اخیر اردوغان که سلامت روان امانول ماکرون را زیر سوال برده بود گفت: «این اظهارات افترا و کاملاً غیر قابل قبول است؛ بویژه در موضوع قتل وحشتناک ساموئل پاتی توسط یک فرد متعصب اسلامی».

در ایتالیا نیز جوزپه کنته، نخست‌وزیر این کشور سخنان اردوغان را محکوم کرده و «غیر قابل پذیرش» خواند.

آقای کنته در پیامی توییتری نوشت: «اظهارات رئیس جمهور اردوغان خطاب به امانوئل ماکرون قابل قبول نیست. طعنه زدن‌های اشخاص نه تنها به رویکرد مثبت اروپا در قبال ترکیه کمکی نخواهد کرد بلکه برعکس راه حل‌ها را کنار می‌گذارد. با رئیس جمهور ماکرون همبستگی کامل داریم.»

پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز سخنان اردوغان را «غیرقابل قبول» خوانده و از ترکیه خواسته بود تا به این «رویارویی خطرناک» پایان دهد.

آقای ماکرون همچنین اعلام کرد که قصد دارد که

این سخنان واکنش تند رجب طیب اردوغان را در پی داشت. او در هفته‌های اخیر دست‌کم سه‌بار در قبال سخنان همتای فرانسوی خود واکنش نشان داده است. آقای اردوغان سخنان ماکرون را تحریک آمیز خوانده و سپس دوبار در سخنرانی‌های خود به همتای فرانسویش پیشنهاد داده که بهتر است معاینات سلامت روان انجام دهد.

اردوغان همچنین از مردم کشورش خواسته است تا از خرید و مصرف کالاهای فرانسوی خودداری کنند.

در واکنش به این اقدامات، امانوئل ماکرون نیز در 24 ساعت گذشته با انتشار پیام‌هایی به زبان انگلیسی، عربی و فرانسوی در صفحه توییتر خود، بار دیگر بر ارزش‌های مورد احترام جامع? فرانسه تاکید و هرگونه اظهارنظر با محتوای «نفرت پراکنی» را رد کرده است.

او در آخرین پیام توییتری خود نوشت: «ما یکی هستیم».
این عبارت کوتاه، اشاره‌ای بود به تران? «وان» از گروه ایرلندی «یو2» که به تقاضای خانواده پاتی در جریان مراسم ادای احترام به او پخش شده بود.