سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازمان ملل به برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد

 

  1. سازمان ملل نسبت به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد

سازمان ملل نسبت به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد

 نظرها
نیروهای امنیتی در شهر پورتلند آمریکا
نیروهای امنیتی در شهر پورتلند آمریکا   -   کپی رایت  AP Photo
اندازه متنAaAa

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه نسبت به استفاده آمریکا از «نیروی نامتناسب» برای مقابله با معترضان به نژادپرستی در شهرهای این کشور هشدار داد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین از «بازداشت های خودسرانه» احتمالی در ایالات متحده ابراز نگرانی کرد. الیزابت تروسل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «امکان ادامه تظاهرات صلح آمیزی که در شهرهای آمریکا مانند پورتلند برگزار شد باید وجود داشته باشد.»

وی افزود که تظاهرکنندگان و خبرنگارانی که این اعتراض ها را پوشش می دهند نیز نباید با استفاده از «نیروی نامتناسب» یا «بازداشت های خودسرانه» روبرو شوند. الیزابت تروسل به طور خاص به گزارش هایی اشاره کرد که براساس آن «افسران ناشناس پلیس» شماری از معترضان را بازداشت کرده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امکان ادامه تظاهرات صلح‌آمیزی که در شهرهای آمریکا مانند پورتلند برگزار شد باید وجود داشته باشد.
الیزابت تروسل 
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
AP Photoیکی از معترضان به نژادپرستی در پورتلندAP Photo

اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در حالی بیان می شود که وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه به طور رسمی تحقیق درباره عملکرد جنجالی ماموران پلیس فدرال در شهر پورتلند در ایالت اورگون را آغاز کرد.

معترضان به نژادپرستی در پورتلند مدتی است که تقریبا هر شب با ماموران پلیس در این شهر درگیر می شوند.

جنبش اعتراضی اخیر علیه نژادپرستی در ایالات متحده حدود دو ماه پیش به دنبال کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا آغاز شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که برای مقابله با «جرم و جنایت» نیروهای فدرال بیشتری را به برخی از شهرها از جمله شیکاگو خواهد فرستاد.

مطالب مرتبط