دستهای خالی طالبان
برای حکومت کردن، دستهای طالبان خالی است زیرا برحسب فقه حقانی، فقط باید جنگ کرد و خونریزی نمود و در هنگام صلح همه درها بسته است. زیرا اگر بخواهند در امور بانکی یا اقتصادی دخالت کنند، بدعت است مگر اینکه شیعه شوند: زیرا پیامبر فرمود انا مدینه العلم و علی باب ها، یعنی همه درها بسته نیست. اگر به علوم پیامبر می خواهیم راه پیدا کنیم باید از درب آن یعنی حضرت علی ع وارد شویم که فرمود: (سلونی قبل ان تفقدونی) از من بپرسید قبل از اینکه درگیر فقدان من شوید. و همین موضوع طالبان را نجات خواهد داد. زیرا آنان برخلاف آل سعود و دیگران نام حضرت علی را ولو بعنوان خلیفه چهارم ذکر می کنند و توسل به پیامبر و ذوات مقدسه را جایز می دانند. تفاوت اساسی فقط شیعه با دیگر مذاهب اسلامی در همین نکته است.
لذا پیشنهاد می شود ایران در سطح ریاست جمهوری در مراسم تحلیف افغانستان شرکت کند. زیرا که رئیس جمهور ایران با فرهنگ آنها بسیار اشنا است و تقریبا اگر مرز انگلیسی بنیان نبود آنها چند قدم بیشتر با هم فاصله نداشتند آنطور که گفته اند آخوند زاده افغانی در نزدیک کویته درس می خوانده و طبیعتا بسیار نتاثر از آداب رسوم ایرانیان است. شاید به همت او است که نام علی ع در کنار عمر در تراکت ها و پارچه نوشته های طالبان آمده است. بنده که در هفته پیروزی طالبان سراسر افغانستان را سفر کردم و با شعار ها و رفتار های طالبان از نزدیک آشنا شدم دیدم که فرهنگ ایرانی در انها بسیار قوی است. اکثریت اعضا طالبان یا به ایران آمده بودند و یا دوست داشتند به ایران سفر کنند. بسیاری از آنان استاد و دانشجوی دانشگاه کابل بودند. کسی که مهر ویزای افغانستان را برپاسپورت من زد گفت من استاد دانشگاه کابل هستم! وی که در اسلام قلعه مسئول صدور ویزا بود سوال کرد در این شرایط برای چه به افغانستان می ایی؟ گقتم مگر اینهمه شما آمدید ما پرسیدیم؟ فوری مهر زد و هشتاد دلار را گرفت. در هرات و کابل و قند هار و مزار شریف هرجا می رفتم همه دوره می کردند و می پرسیدند شما ایرانی هستی؟ تا می گفتم بله می گفتند منهم در ایران بودم! اکثرا آدرس تجریش را می دادند. یکبار که شبانه از حومه کابل به سوی کابل می رفتم خیابانها خلوت بود. و من که پیاده بودم فقط از حمله سگها ترس داشتم! آنقدر امنیت زیاد بود. در همین اثنا با نگهبان شب طالبان برخورد کردم و او از من پرسید کجا می روی گفتم به کابل! گفت دور است بیا و همین جا استراحت کن بعد یک پتو برایم آورد و کنار یک مغازه جا انداختم. وی خواست برود گفت من دانشجوی دانشگاه کابل رشته شرعیات هستم. ومن با تمام وجود احساس کردم که در خاک ایران هستم! هیچ غریبه ای در این کشور پهناور افغانستان ندیدم. در مزار شریف که شهر مهندسی و پاکیزه ای بود مردم مانند شابدالعظیم به زیارت می رفتند و چند نفر هم با لباس روحانی نشسته بودند و دعا می خواندند. با خادم آنجا مصاحبه کردم و او موضوع مزار شریف را بیان کرد. و هم او گفت که ده سال در ایران بوده و تمام شهرهای ایران را بهتر از افغانستان می شناسد. لذا باید دانست که ایران و افغانستان گرچه با توطئه انگلستان از هم جدا شدند ولی همچنان دوست و یکپارچه هستند. حتی برخی بد اخلاقی های انها هم محصول تعامل با ایرانی ها است! همینکه طالبان هیچ عضو شیعه را در کابینه ندارد توصیه مولوی عبدالحمید است. زیرا گفته که در ایران سنی ها را در حکومت نمی گذارند آنها هم شیعه ها را نگذارند. بسیاری از بداخلاقی های انها محصول همین افراد است که در قطر و جاهای دیگر با آنان در تماس بوده اند. درست مثل تحریم امریکا و اروپا که به توصیه مهدی هاشمی و فائزه انجام گرفت!
Empty hands of the Taliban
The Taliban are empty-handed to rule because, according to Haqqani jurisprudence, they only have to fight and shed blood, and in peacetime all the doors are closed. Because if they want to interfere in banking or economic affairs, it is heresy unless they become Shiites: because the Prophet said that this is the city of knowledge and Ali Bab, that is, all the doors are not closed. If we want to find the way to the sciences of the Prophet, we must enter through its door, that is, Imam Ali (as), who said: And that will save the Taliban. Because, unlike Al-Saud and others, they mention the name of Imam Ali, even as the fourth caliph, and consider it permissible to appeal to the Prophet and the holy essences. This is the main difference between only Shia and other Islamic religions. Therefore, it is suggested that Iran participate in the inauguration ceremony of Afghanistan at the presidential level. Because the president of Iran is very familiar with their culture and almost if the English border was not established, they would not be a few steps away from each other, as they said, Afghan cleric studied near Quetta and is naturally very much influenced by Iranian customs. Perhaps it is because of him that Ali"s name is mentioned alongside Omar in the Taliban"s tract and cloth. I traveled all over Afghanistan during the week of the Taliban victory and got acquainted with the slogans and behaviors of the Taliban and saw that the Iranian culture is very strong in them. The majority of Taliban members either came to Iran or wanted to travel to Iran. Many of them were professors and students at Kabul University. The person who stamped the Afghan visa on my passport said, "I am a professor at Kabul University!" He, who was in charge of issuing visas in Islam Qala, asked why are you coming to Afghanistan in these circumstances? I said, did you come all this, we asked? He immediately stamped and took eighty dollars. In Herat, Kabul, Ghandar and Mazar-e-Sharif, wherever I went, everyone went and asked, "Are you Iranian?" Until I said yes, they said I was in Iran too! Most of them gave the address of Tajrish. Once when I was walking from Kabul to Kabul at night, the streets were deserted. And I, who was on foot, was only afraid of being attacked by dogs! There was so much security. In the meantime, I met the Taliban night watchman and he asked me where I was going and I told Kabul! He said it "s far, come and rest here, then he brought me a blanket and I left it next to a shop. He wanted to leave and said that he was a student of Kabul University majoring in Sharia. And I felt with all my being that I am in Iran! I did not see any strangers in this vast country of Afghanistan. In Mazar-e-Sharif, which was an engineering and clean city, people went on pilgrimage like Shabd al-Azim, and a few people sat in religious clothes and prayed. I interviewed the servant there and he talked about Mazar-e-Sharif. He also said that he has been in Iran for ten years and knows all the cities of Iran better than Afghanistan. Therefore, it should be known that Iran and Afghanistan, although separated by the British conspiracy, are still friends and united. Even some of their immoralities are the product of interaction with Iranians! As soon as the Taliban has no Shiite members in the cabinet, it is the recommendation of Maulvi Abdul Hamid. Because it has been said that in Iran, Sunnis are not allowed to rule, nor are Shiites. Many of their immoralities are the product of the same people who have been in contact with them in Qatar and elsewhere. Just like the US and European sanctions that were carried out on the advice of Mehdi Hashemi and Faezeh!
أیادی طالبان الفارغة
طالبان خاویة الوفاض للحکم لأنه ، وفقًا لفقه حقانی ، علیهم فقط القتال وسفک الدماء ، وفی وقت السلم تُغلق جمیع الأبواب. لأنهم إذا أرادوا التدخل فی الشؤون المصرفیة أو الاقتصادیة ، فهذه بدعة ما لم یصبحوا شیعة: لأن الرسول صلى الله علیه وسلم قال أن هذه مدینة المعرفة وعلی باب ، أی کل الأبواب لیست مغلقة. إذا أردنا أن نجد الطریق إلى علوم الرسول ، فیجب أن ندخل من بابه ، أی الإمام علی (ع) الذی قال: وهذا سینقذ طالبان. لأنهم ، على عکس آل سعود وغیرهم ، یذکرون اسم الإمام علی ، حتى کالخلیفة الرابع ، ویرون أنه یجوز مناشدة النبی والآراء. هذا هو الفرق الرئیسی بین الشیعة فقط والدیانات الإسلامیة الأخرى. لذلک یقترح أن تشارک إیران فی حفل تنصیب أفغانستان على المستوى الرئاسی. لأن رئیس إیران على درایة کبیرة بثقافتهم ، وتقریباً إذا لم یتم إنشاء الحدود البریطانیة ، فلن یکونوا على بعد خطوات قلیلة ، کما قالوا ، کان رجل الدین الأفغانی یدرس بالقرب من کویتا ومن الطبیعی أن یتأثر بشکل کبیر به. الجمارک الإیرانیة. ربما بسببه ذُکر اسم علی إلى جانب عمر فی کتابات وکتابات طالبان. سافرت فی جمیع أنحاء أفغانستان خلال أسبوع انتصار طالبان وتعرفت على شعارات وسلوکیات طالبان ورأیت أن الثقافة الإیرانیة قویة فیها. غالبیة أعضاء طالبان إما جاءوا إلى إیران أو أرادوا السفر إلى إیران. کان العدید منهم أساتذة وطلابًا فی جامعة کابول. قال الشخص الذی ختم التأشیرة الأفغانیة على جواز سفری ، "أنا أستاذ فی جامعة کابول!" سأل المسؤول عن إصدار التأشیرات فی "إسلام قلا" ، لماذا تأتی إلى أفغانستان فی هذه الظروف؟ سألنا هل أتیتم کل هذا؟ قام على الفور بختمه وأخذ ثمانین دولارًا. فی هرات وکابول وغندار ومزار الشریف ، أینما ذهبت ، ذهب الجمیع وسألونی: "هل أنت إیرانی؟" حتى قلت نعم ، قالوا إننی فی إیران أیضًا! أعطى معظمهم عنوان تجریش. ذات مرة عندما کنت أسیر من کابول إلى کابول لیلاً ، کانت الشوارع مهجورة. وأنا ، الذی کنت راجلًا ، کنت أخاف فقط من أن تهاجمه الکلاب! کان هناک الکثیر من الأمن. فی غضون ذلک ، قابلت حارس طالبان اللیلی وسألنی إلى أین أنا ذاهب فقلت لکابول! قال إنه بعید ، تعال واسترح هنا ، ثم أحضر لی بطانیة وترکتها بجوار متجر. أراد المغادرة وقال إنه کان طالبًا فی جامعة کابول متخصصًا فی الشریعة. وشعرت بکل کونی أننی فی إیران! لم أر أی غرباء فی هذا البلد الشاسع من أفغانستان. فی مزار الشریف ، وهی مدینة هندسیة ونظیفة ، ذهب الناس لأداء فریضة الحج مثل شبد العظیم ، وجلس عدد قلیل من الناس بملابس دینیة وصلوا. أجریت مقابلة مع الخادم هناک وتحدث عن مزار الشریف. وقال أیضًا إنه موجود فی إیران منذ عشر سنوات ویعرف کل مدن إیران أفضل من أفغانستان. لذلک یجب أن نعلم أن إیران وأفغانستان ، رغم انفصالهما بالمؤامرة البریطانیة ، ما زالا صدیقین ومتحدین. حتى أن بعض فسادهم هو نتاج تفاعل مع الإیرانیین! بمجرد أن لا یکون لطالبان أعضاء شیعیة فی الحکومة ، فهذا هو توصیة مولوی عبد الحمید. لأنه قیل أنه فی إیران لا یجوز للسنة أن یحکموا ولا الشیعة. إن العدید من ممارساتهم الفاسدة هی نتاج نفس الأشخاص الذین کانوا على اتصال بهم فی قطر وأماکن أخرى. تماما مثل العقوبات الأمریکیة والأوروبیة التی نفذت بنصیحة مهدی هاشمی وفایزة!
د طالبانو خالی لاسونه
طالبان د واکمن? لپاره خالی لاس دی ?که چ? د حقانی فقه? په وینا ، دوی باید یواز? ج??ه وک?ی او وینه تویه ک?ی ، او د سول? په وخت ک? ?ول? درواز? بند? وی. ?که چ? که دوی غوا?ی په بانکدار? یا اقتصادی چارو ک? مداخله وک?ی ، دا بدعت دی پرته لد? چ? دوی شیعه شی: ?که پیغمبر وویل چ? دا د پوه? ?ار دی او علی باب دی ، دا ?ول? درواز? ندی ت?ل شوی. که مو? غوا?و د پیغمبر علومو ته لاره ومومو ، مو? باید د هغ? درواز? له لار? ننو?و ، دا امام علی علیه السلام دی چ? وویل: او دا به طالبان وژغوری. ?که چ? ، د آل سعود او نورو برعکس ، دوی د امام علی نوم یادوی ، حتی د ?لورم خلیفه په تو?ه ، او د پیغمبر او سپی?لی جوهر ته اپیل کول جائز ? considerی. دا یواز? د شیعه او نورو اسلامی مذهبونو ترمین? اصلی توپیر دی. له همد? امله ، و?اندیز شوی چ? ایران د ولسمشر? په کچه د افغانستان د پرانستلو په مراسمو ک? برخه واخلی. ?که چ? د ایران ولسمشر د دوی له کلتور سره ?یر آشنا دی ، او ن?د? که د ان?لستان پوله جو?ه شو? نه وای ، نو دوی به یو ?و قدمه لر? نه و ، لکه ?ن?ه چ? دوی وویل ، افغان عالم کو?? ته ن?د? زده ک?? کول? او په طبیعی ?ول ?یر اغیزمن و. د ایران دودونه. شاید دا د هغه له امله وی چ? د علی نوم د عمر په ?ن? ک? د طالبانو په لیکو او لیکنو ک? ذکر شوی. ما د طالبانو د بریا په اون? ک? ?ول افغانستان ته سفر وک? او د طالبانو له شعارونو او چلندونو سره اشنا شوم او ولیدل چ? د ایران کلتور په دوی ک? خورا پیاو?ی دی. د طالبانو اکثریت غ?ی یا ایران ته راغلی یا غوا?ی ایران ته سفر وک?ی. ?یری ی? د کابل پوهنتون استادان او محصلین وو. هغه کس چ? زما په پاسپورت ی? د افغانستان ویزه ?اپه ک?ه وویل: "زه د کابل پوهنتون استاد یم!" هغه ، چ? په اسلام کلا ک? د ویزو ورکولو مسؤل و ، وپو?تل چ? تاسو ول? پد? شرایطو ک? افغانستان ته را?ی؟ ما وویل ، ایا تاسو دا ?ول راغلی یاست ، مو? وپو?تل؟ هغه سمدستی ?اپه وک?ه او اتیا ?الر ی? واخیستل. په هرات ، کابل ، ?ندار او مزار شریف ک? ، هرچیر? چ? لا?م ، هرچا ورغلم او پو?تنه ی? وک?ه ، "ایا تاسو ایرانی یاست؟" تر هغه چ? ما وویل هو ، دوی وویل زه هم په ایران ک? وم! ?یری ی? د تاجش پته ورک?ه. یو?ل چ? زه د شپ? له کابل ?خه کابل ته روان وم ، کو?? ویر? و?. او زه ، ?وک چ? په پ?و و ، یواز? د سپو لخوا برید کیدو ?خه ویره لرم! هلته ?یر امنیت و. په عین وخت ک? ، ما د طالبانو د شپ? ?ارونکی سره ولیدل او هغه له ما وپو?تل چ? زه چیرته ?م او ما کابل ته وویل! هغه وویل دا لر? دی ، راشه او دلته آرام وک?ه ، بیا هغه ماته یوه کمبل راو?ه او زه ی? د یوه دوکان ?ن? ته پری?ودم. هغه غو?تل چ? وو?ی او وی? ویل چ? هغه د کابل پوهنتون محصل و چ? په شرعیاتو ک? لو?? زده ک?? کوی. او ما د خپل ?ول وجود سره احساس وک? چ? زه په ایران ک? یم! ما د افغانستان په د? پراخ هیواد ک? هی? اجنبی ندی لیدلی. په مزار شریف ک? ، چ? یو انجینری او پاک ?ار و ، خلک د شب اعظم په ?یر زیارت ته تلل ، او یو ?و خلک په مذهبی جامو ک? ناست و او لمون? ی? کاوه. ما هلته له نوکر سره مرکه وک?ه او هغه د مزار شریف په ا?ه خبر? وک??. هغه دا هم وویل چ? هغه لس کاله په ایران ک? دی او د ایران ?ول ?ارونه د افغانستان په پرتله ?ه پیژنی. له همد? امله ، دا باید وپیژندل شی چ? ایران او افغانستان ، که ?ه هم د ان?لستان سازش له مخ? جلا شوی ، لاهم مل?ری او متحد دی. حتی د دوی ?ین? بد اخلاقی د ایرانیانو سره د متقابل عمل محصول دی! هر?ومره ژر چ? طالبان په کابینه ک? شیعه غ?ی ونه لری ، دا د مولوی عبدالحمید سپار?تنه ده. ?که چ? ویل شوی چ? په ایران ک? ، سنیانو ته د حکومت کولو اجازه نشته ، او نه شیعه. د دوی ?یری غیر اخلاقی کارونه د ورته خلکو محصول دی چ? په قطر او نورو ?ایونو ک? له دوی سره په تماس ک? وو. لکه د متحده ایالاتو او اروپایی بندیزونو په ?یر چ? د مهدی هاشمی او فیضی په مشوره ترسره شوی!