کدام علوم انسانی؟
کنگره علوم انسانی اسلامی در حال برگزاری است اما باید پرسید کدام علوم انسانی و اسلامی، اولا اضافه کردن اسلامی نشان می دهد اسلام انسانی نیست! یعنی موصوف به صفت غلبه پیدا کرده است. ثانیا اگر نام گذاری را دیگران غصب کردند نباید به اصل خود برگردد؟ اولین شعار اسلام این بود : قولوا لا اله الا الله تفحلوا. و بهترین آیه ای که خدا دوست دارد: شهد الله انه لا اله الا الله! چرا چون می خواهد انحراف را به اصل برگرداند. نمی گوید حالا که بت ها را خدا صدا می زنند شما دیگر خدا را صدا نزنید. یعنی برای فرار از شرک جای اسم و صفت را عوض نکنید. همانطور که در سیاست جای شهید و قاتل را عوض می کنند. اگر در جایی هم قران گفته یک کلمه را بکار نبرید و کلمه جدیدی پیشنهاد کرده بلحاظ محتوای کلمه بود، نه عارضه آن.
مثلا می فرماید: لاتقولو راعنا قولوانظرونا، چرا چنین فرمایشی دارد برای اینکه راعنا توهین به مقام انسانیت است. در فارسی هم می گوییم فرق است بین بشین و بتمرگ و بفرما. هرسه دعوت به نشستن می کنند. در موضع مانحن فیه هم اگر کلمه علوم یا انسانی اشکال دارد، باید آن را عوض کرد. ولی اگر هر دو درست باید تعبیر خودش را داشته باشد. البته مسامحتا بیان علوم انسانی اسلامی هم دارای چنین هدفی است. یعنی بخشی از علوم را صحیح می داند که با اسلام مطابقت داشته باشد. ولی در قران علمی بجز علوم اسلامی وجود ندارد. یعنی اگر غربی ها آن را استفاده کرده اند برای نظریات شرک آلود خودشان، این گناه آنها است. حضرت علی ع هم می فرماید العلم علمان علم الادیان و علم الابدان. یعنی علوم بدن و علوم دین هردو یک علم هستند برای بخش های مختلف. علوم بدن(طبیعی- طبی- هارد ساینس) قسمت نازله علوم دینی و در امتداد آن است. زیرا بدن هم جزو مخلوقات خدا است. اما بدن ما نقص دارد: چشم ما بیش از یک فاصله را نمی بیند یا گوش ما بیش از یک فرکانس را نمی گیرد. لذا خدا را نمی بینیم و صدایش را هم نمی شنویم. و علم ادیان در ادامه علم ابدان است تا چشم ما را بیناتر کند و گوش ما را شنواتر. همانطور که از اسم ماده و مدت برمی آید، هر دو در امتداد هم هستند. درست است که زمان بعد چهارم ماده است ولی عین ماده نیست. سرعت نور برای یک جرم یا ماده خطرناک است. اما نورهم از فوتون تشکیل شده یعنی عنصر مادی دارد. نور باعث دیدن اشیا می شود و لذا اگر نور الهی باشد چشم ما خدا را هم می بیند چنانچه حضرت علی ع می فرماید اگر پرده ها بر افتد هیچ تغییری در برداشت من از دنیا به وجود نمی آید. چرا چنین است؟ برای اینکه دانشمندان خود را رقیب پیامبران می دانند. یا آنها را به سمت مقابله با پیامبران سوق می دهد. آنها می خواهند علوم ابدان را یاد بدهند ولی علوم ادیان را به فراموشی گذارند. در حالیکه قران می فرماید انما یخشی الله من عباده العلما. یعنی عالم و دانشمند واقعی کسی است که پیامبران را تصدیق کند. و در مقابل خدا خشوع داشته باشد. لذا علوم انسانی بیش از انکه نیازی به تغییر یا اضافه داشته باشد، نیاز به تحلیل محتوا دارد. در اقتصاد اسلامی که شعبه ای از علو انسانی اسلامی است، واردات کالاهای اساسی حرام است،(ویل لقوم یلبسون مالا ینسجون) با همین شعار گاندی هند را نجات داد. زیرا بجای پوشیدن پارچه فاستونی و فاخر انگلیسی، با اینکه دکترای حقوق از انگلیس داشت، رفت یک بز خرید که از شیر ان غذا درست کند و از پشم آن لباس. ولی علوم انسانی اسلامی در این چهل سال به مردم یاد داده که چشمشان به خارج باشد. خودشان مزارع را رها کنند و سفره شان را پر از برنج آمریکایی و مرغ آمریکایی و روغن عربستانی و میوه های اسرائیلی و آجیل چینی نمایند.
Which humanities?
The Congress of Islamic Humanities is being held, but it must be asked which humanities and Islamic sciences, first of all, adding Islamic shows that Islam is not human! That is, he has overcome the adjective. Secondly, if the name was usurped by others, should it not return to its original form? The first slogan of Islam was: قولوا لا اله الا الله تفحوا. And the best verse that God loves: The martyrdom of God is that there is no god but God! Why because he wants to return the deviation to the original. It does not say that now that idols call on God, you should not call on God anymore. That is, do not change the name and adjective to escape polytheism. As in politics, they replace the martyr and the killer. If somewhere in the Qur"an, do not use a word and suggest a new word, it was in terms of the content of the word, not its complication. In Persian, we also say that there is a difference between sit down and die. All three are invited to sit down. In Manhan Fih"s position, if the word science or human is wrong, it should be changed. But if both are correct, it must have its own interpretation. Of course, the expression of Islamic humanities has a similar purpose. That is, he considers some of the sciences to be correct that are in accordance with Islam. But there is no science in the Qur"an except Islamic sciences. That is, if Westerners have used it for their own polytheistic ideas, it is their fault. Imam Ali (as) also says that science is the science of religions and the science of eternity. That is, the sciences of the body and the sciences of religion are both a science for different parts. Physical sciences (natural-medical-hard science) are the descending part of the religious sciences and along with it. Because the body is also one of God"s creatures. But our body is flawed: our eyes do not see more than one distance or our ears do not pick up more than one frequency. Therefore, we do not see God and we do not hear His voice. And the science of religions is a continuation of the science of the body to make our eyes more visible and our ears more audible. As the name implies, matter and duration are both parallel. It is true that the next time is the fourth matter, but it is not the same matter. The speed of light is dangerous for a mass or substance. But light also consists of photons, that is, it has a material element. Light causes us to see things, and therefore, if it is divine light, our eyes also see God, as Imam Ali (as) says, if the curtains fall, there will be no change in my perception of the world. Why is that? Because scientists consider themselves rivals of the prophets. Or it leads them to confront the prophets. They want to teach the sciences of the body but forget the sciences of religions. While the Qur"an says that God is the worshiper of the scholars. That is, the true scientist is the one who acknowledges the prophets. And be humble before God. Therefore, the humanities need content analysis more than they need to change or add. In Islamic economics, which is a branch of Islamic human superiority, the import of basic goods is forbidden, () saved India with the same slogan Gandhi. Because instead of wearing a magnificent English dress, even though he had a doctorate in law from England, he went to buy a goat to make food from its milk and clothes from its wool. But Islamic humanities have taught people to look out for forty years. Leave the fields themselves and fill their table with American rice, American chicken, Saudi oil, Israeli fruits and Chinese nuts.
أی العلوم الإنسانیة؟
مؤتمر العلوم الإنسانیة الإسلامیة ینعقد ، لکن لا بد من التساؤل عن العلوم الإنسانیة والإسلامیة أولاً وقبل کل شیء ، مضیفاً أن الإسلام یدل على أن الإسلام لیس بشراً! أی أنه تغلب على الصفة. ثانیًا ، إذا اغتصب الاسم من قبل آخرین ، ألا یجب أن یعود إلى شکله الأصلی؟ وکان أول شعار للإسلام: قولوا لا اله الا الله تفحوا. وأفضل آیة یحبها الله: استشهاد الله أن لا إله إلا الله! لماذا لأنه یرید إعادة الانحراف إلى الأصل. لا تقول أنه الآن بعد أن تدعو الأوثان الله ، فلا یجب أن تدعو الله بعد الآن. أی لا تغیر الاسم والصفة للهروب من الشرک. کما فی السیاسة یحلون محل الشهید والقاتل. إذا لم تستخدم فی مکان ما فی القرآن کلمة وتقترح کلمة جدیدة ، فهذا یعنی أنها تتعلق بمضمون الکلمة ، ولیس من حیث تعقیدها. فی الفارسیة ، نقول أیضًا أن هناک فرقًا بین الجلوس والموت. الثلاثة مدعوون للجلوس. فی موقف مانهان فیه ، إذا کانت کلمة العلم أو الإنسان خاطئة ، فیجب تغییرها. ولکن إذا کان کلاهما صحیحًا ، فیجب أن یکون لهما تفسیره الخاص. بالطبع ، للتعبیر عن العلوم الإنسانیة الإسلامیة غرض مماثل. أی أنه یعتبر أن بعض العلوم صحیحة بما یتفق مع الإسلام. ولکن لا یوجد علم فی القرآن إلا العلوم الإسلامیة. أی ، إذا استخدمه الغربیون لأفکارهم الشرکیة ، فهذا خطأهم. کما یقول الإمام علی (ع) أن العلم هو علم الأدیان وعلم الخلود. أی أن علوم الجسد وعلوم الدین کلاهما علم لأجزاء مختلفة. العلوم الفیزیائیة (الطبیعیة - الطبیة - العلوم الصعبة) هی الجزء النازل من العلوم الدینیة وعلى طولها. لأن الجسد هو أیضًا أحد مخلوقات الله. لکن أجسادنا معیبة: أعیننا لا ترى أکثر من مسافة أو آذاننا لا تلتقط أکثر من تردد واحد. لذلک نحن لا نرى الله ولا نسمع صوته. وعلم الأدیان هو استمرار لعلم الجسد لجعل أعیننا أکثر وضوحا وآذاننا مسموعة. کما یوحی الاسم ، فإن المادة والمدة متوازیتان. صحیح أن المرة القادمة هی المسألة الرابعة ، لکن الأمر لیس هو نفسه. تشکل سرعة الضوء خطورة على کتلة أو مادة. لکن الضوء یتکون أیضًا من الفوتونات ، أی أنه یحتوی على عنصر مادی. یدفعنا الضوء إلى رؤیة الأشیاء ، وبالتالی ، إذا کان نورًا إلهیًا ، فإن أعیننا أیضًا ترى الله ، کما یقول الإمام علی (ع) ، إذا سقطت الستائر ، فلن یکون هناک تغییر فی تصوری للعالم. لماذا هذا؟ لأن العلماء یعتبرون أنفسهم منافسین للأنبیاء. أو یقودهم إلى مواجهة الأنبیاء. یریدون تدریس علوم الجسد ولکنهم ینسون علوم الأدیان. بینما یقول القرآن أن العالم الحقیقی هو الذی یعترف بالأنبیاء. وکن متواضعا امام الله. لذلک ، تحتاج العلوم الإنسانیة إلى تحلیل المحتوى أکثر مما تحتاج إلى تغییر أو إضافة. فی الاقتصاد الإسلامی ، وهو فرع من فروع التفوق البشری الإسلامی ، یُحظر استیراد السلع الأساسیة ، () بنفس الشعار الذی أنقذ غاندی الهند. لأنه بدلًا من أن یرتدی ثوبًا إنجلیزیًا رائعًا ، على الرغم من أنه حاصل على درجة الدکتوراه فی القانون من إنجلترا ، فقد ذهب لشراء ماعز لیصنع طعامًا من حلیبها وملابسها من صوفها. لکن العلوم الإنسانیة الإسلامیة علمت الناس أن یهتموا بها لمدة أربعین عامًا. اترکوا الحقول بأنفسهم واملأوا مائدتهم بالأرز الأمریکی والدجاج الأمریکی والزیت السعودی والفواکه الإسرائیلیة والمکسرات الصینیة.
Quelles sciences humaines ?
Le congrès des sciences humaines islamiques se tient, mais il faut se demander quelles sciences humaines et sciences islamiques, en premier lieu, ajoutant que l"islam montre que l"islam n"est pas humain ! C"est-à-dire qu"il a surmonté l"adjectif. Deuxièmement, si le nom était usurpé par d"autres, ne devrait-il pas revenir à sa forme originelle ? Le premier slogan de l"Islam était : قولوا لا اله الا الله تفحوا. Et le meilleur verset que Dieu aime : Le martyre de Dieu, c"est qu"il n"y a de dieu que Dieu ! Pourquoi parce qu"il veut retourner la déviation à l"original. Il ne dit pas que maintenant que les idoles invoquent Dieu, vous ne devriez plus invoquer Dieu. C"est-à-dire, ne changez pas le nom et l"adjectif pour échapper au polythéisme. Comme en politique, ils remplacent le martyr et le tueur. Si quelque part dans le Coran, n"utilisez pas un mot et suggérez un nouveau mot, c"était en fonction du contenu du mot, pas de sa complication. En persan, on dit aussi qu"il y a une différence entre s"asseoir et mourir. Tous trois sont invités à s"asseoir. Dans la position de Manhan Fih, si le mot science ou humain est faux, il devrait être changé. Mais si les deux sont corrects, il doit avoir sa propre interprétation. Bien sûr, l"expression des humanités islamiques a un objectif similaire. C"est-à-dire qu"il considère que certaines des sciences sont correctes et conformes à l"Islam. Mais il n"y a pas de science dans le Coran à part les sciences islamiques. Autrement dit, si les Occidentaux l"ont utilisé pour leurs propres idées polythéistes, c"est de leur faute. L"Imam Ali (psl) dit aussi que la science est la science des religions et la science de l"éternité. C"est-à-dire que les sciences du corps et les sciences de la religion sont toutes deux une science pour des parties différentes. Les sciences physiques (sciences naturelles-médicales-dures) sont la partie descendante des sciences religieuses et le long de celle-ci. Parce que le corps est aussi l"une des créatures de Dieu. Mais notre corps est défectueux : nos yeux ne voient pas plus d"une distance ou nos oreilles ne captent pas plus d"une fréquence. Par conséquent, nous ne voyons pas Dieu et nous n"entendons pas sa voix. Et la science des religions est une continuation de la science du corps pour rendre nos yeux plus visibles et nos oreilles plus audibles. Comme son nom l"indique, la matière et la durée sont toutes deux parallèles. C"est vrai que la prochaine fois c"est la quatrième affaire, mais ce n"est pas la même chose. La vitesse de la lumière est dangereuse pour une masse ou une substance. Mais la lumière est aussi constituée de photons, c"est-à-dire qu"elle a un élément matériel. La lumière nous fait voir les choses, et donc, si c"est la lumière divine, nos yeux voient aussi Dieu, comme le dit Imam Ali (psl), si les rideaux tombent, il n"y aura aucun changement dans ma perception du monde. Pourquoi donc? Parce que les scientifiques se considèrent comme des rivaux des prophètes. Ou cela les conduit à affronter les prophètes. Ils veulent enseigner les sciences du corps mais oublient les sciences des religions. Alors que le Coran dit que le vrai scientifique est celui qui reconnaît les prophètes. Et soyez humble devant Dieu. Par conséquent, les sciences humaines ont besoin d"une analyse de contenu plus qu"elles n"ont besoin de changer ou d"ajouter. Dans l"économie islamique, qui est une branche de la supériorité humaine islamique, l"importation de biens de base est interdite, () avec le même slogan Gandhi a sauvé l"Inde. Car au lieu de porter une magnifique robe anglaise, même s"il avait un doctorat en droit d"Angleterre, il est allé acheter une chèvre pour faire de la nourriture avec son lait et des vêtements avec sa laine. Mais les sciences humaines islamiques ont appris aux gens à faire attention pendant quarante ans. Quittez les champs eux-mêmes et remplissez leur table de riz américain, de poulet américain, d"huile saoudienne, de fruits israéliens et de noix chinoises.