دوگانه ها در فقر پژوهی
سیاستمداران برحسب ذوق یا موقعیت خود یکی از دو طرف متضاد فقر را در نظر می گیرند. دشمنان ما می گویند: فقر به کفر و انقلاب! و شورش منجر می شود( کاد الفقر ان یکون کفرا) در حالیکه در قران غنی بودن نشانه طغیان است(ان الانسان لیطغی ان راه استغنی) وقتی انسان خود را غنی و ثروتمند و بی نیاز دید راه طغیان و کفر و عصیان و شورش را در پیش می گیرد. و این دوگانه سوز بودن موضوع فقر همه جا به سوء استفاده می انجامد. الان مهمترین بعدی که در افغانستان مطرح است می گویند مردم هزاره را طالبان، عمدا گرسنه نگه می دارد، یا در ایران انگلیس گفته بود که مردم را گرسنه نگهدارید تا بر انها حکومت کنید. پس در اینجا وجهه عمدی گرسنه نگه داشتن برای ناتوان کردن مردم از شورش است. شاعر هم می گوید: آنچه انسان را می کند روبه مزاج، احتیاج است احتیاج است احتیاج. یعنی فقر کاملا امری سیاسی و ضد شورش است. وقتی بهزاد نبوی می خواست سیاست انگلیس را پیاده کند، ستاد بسیج اقتصادی درست کرد و همه ساواکی ها و تصفیه شده های سازمانها را در ان استخدام نمود
تا یک جمع ضد انقلاب برای اقتصاد ایران نقشه بکشند. اولین کار انها کوپنی کردن کالاها بود تا مردم محتاج باشند. و روزگار خود را در صف های نان و آب و نفت بگذرانند و وقت شورش نداشته باشند. صنعت سنگین و خودرو را هم براساس همین تفکر کاری کرد که بعد 60سال هنوز هم وابسته انگلیس و فرانسه باشد. در حالیکه برای امروز همان ها زبان باز کردند و می گویند: مردم اگر گرسنه شوند دین و ایمان را از دست می دهند. و شورش می کنند. اینهمه یارانه و معیشتی و بسته حمایتی و بسته کالایی را نادیده گرفته چند افغانی زباله گرد را که به دستور خودشان برای امر جاسوسی کف خیابان گدایی می کنند در تارنماها نشان می دهند و می گویند: روی نفت خوابیده ایم و دنبال یک لقمه نان باید زباله گردی کنیم. نتیجه این تبلیغات توهم آمیز که بعد از شیشه و تریاک از روی بخار معده انجام می شود دولت را دچار سردرگمی و یا گیجی می کند و لذا تیم اقتصادی دولت هر لحظه یک تصمیم را اعلام می کند. زیرا برخی از انها مانند محسن رضایی با تفکرات بهزاد نبوی هستند. و در تبلیغات گیج کننده تا ده برابر یارانه ها را وعده داده بودند وحالا که بر سر گنج نشسته اند مانند دختران تازه عروس هی عقب می اندازند. یا عکس چند پرفسور اقتصاد را می اندازند که بگوید: دادن یارانه باعث تورم و بیکاری می شود و باید قطع شود. در حالیکه یارانه نه تنها قطع نباید شود بلکه به دلار باید پرداخت شود تا عدل علی اجرا شود زیرا علی ع غنیمت ها را جزو منابع در امد دولتی نمی دانست و آنها را به محض دریافت بین مردم بطور مساوی تقسیم می کرد. ولی الان به دلیل غربزدگی اسلام گرایان، هنوز حلال و حرام را نمی دانند. یا فکر می کنند حلال و حرام برای مردم فقیر است و دولت اسلامی هرکاری کند حلال است.در حالیکه بانکداری در اسلام حرام است(الذین یکنزون الذهب و الفضه) خزانه داری در اسلام حرام است(جمع مالا و عدده). واردات خوراک و پوشاک و دارو حرام است و باید پول آن به کشاورزان و کارگران و دارو سازان پرداخت شود. اصولا با کارهای حرام است که مردم فقیر می شوند، زیرا دولت همه چیز را به خزانه واریز می کند، و مردم تهی دست می مانند. لذا برای از بین بردن فقر مردم باید خزانه را کاملا بین مردم تقسیم کرد. بهانه های اسرائیلی برای جمع آوری در خزانه فقط حق الناس را ضایع می کند. حضرت عمر وقتی غنایم جنگی از ایران را دید دستور دادحتی فرش بزرگ گلستان را طوری تکه تکه کنند که به همه برسد. حالا اینها آثار باستانی است باشد از جان مردم و گرسنه ماندن آنها که عزیز تر نیست.
Dualities in Poverty Research
Politicians consider one of the two opposing sides of poverty according to their taste or position. Our enemies say: Poverty to infidelity and revolution! And rebellion leads (Kad al-Faqr an yakun kafir) while in the Qur"an, being rich is a sign of rebellion (that man is literally that way of rebellion) Takes over. And this dual nature of the issue of poverty leads to abuse everywhere. Now the most important dimension in Afghanistan is that the Hazara people are deliberately kept hungry by the Taliban, or in Iran the British said to keep the people hungry to rule them. So here the intent is to keep hungry to make people incapable of rebellion. The poet also says: what makes a person moody is need, need is need. That is, poverty is purely political and counterinsurgency. When Behzad Nabavi wanted to implement British policy, he set up an economic mobilization headquarters and hired all the Savakis and refined organizations to plan a counter-revolutionary group for the Iranian economy. Their first task was to coupon goods so that people would be in need. And spend their days in the ranks of bread and water and oil and have no time for rebellion. He based the heavy industry and the automobile on the same idea that 60 years later he was still dependent on Britain and France. While for today, they opened their mouths and said: if people get hungry, they will lose religion and faith. And they revolt. Ignoring all these subsidies and livelihoods and support packages and goods packages, they show a few afghanis of garbage collectors begging on the street floor to spy on their own orders, saying: "We are lying on oil and looking for a piece of bread, we need garbage." Let"s go round. The result of this illusory propaganda, which is carried out after glass and opium from the stomach steam, confuses or confuses the government, and therefore the government"s economic team announces a decision at any moment. Because some of them, like Mohsen Rezaei, are with the thoughts of Behzad Nabavi. And in confusing advertisements, they promised up to ten times the subsidies, and now that they are sitting on the treasure, they are pushing back like newlyweds. Or they take a picture of some economics professors who say: giving subsidies causes inflation and unemployment and should be stopped. Subsidies, on the other hand, should not be cut off, but should be paid in dollars to do justice to Ali, because Ali did not consider booty as a source of government revenue and distributed it equally among the people as soon as it was received. But now, due to the westernization of Islamists, they still do not know what is halal and what haram is. Or they think that it is halal and haram for the poor people and that whatever the Islamic government does is halal. The import of food, clothing and medicine is forbidden and the money must be paid to the farmers, workers and pharmacists. It is basically the people who become poor through forbidden deeds, because the government deposits everything in the treasury, and the people are left empty-handed. Therefore, in order to eliminate the poverty of the people, the treasury must be completely divided among the people. Israeli excuses for collecting in the treasury only deprive the people of their rights. When Hazrat Omar saw the spoils of war from Iran, he ordered the large carpet of Golestan to be cut into pieces so that it could reach everyone. Now these are ancient artifacts from the souls of the people and their hunger that is not dearer.
الثنائیات فی بحوث الفقر
یعتبر السیاسیون أحد وجهی الفقر المتعارضین حسب ذوقهم أو موقفهم. یقول أعداؤنا: الفقر إلى الکفر والثورة! ویقود التمرد (کَافَرُ کَافِرِ الْفَقَرِ) بینما فی القرآن ، فإن الثراء هو علامة على التمرد (هذا الرجل هو حرفیاً طریق التمرد). وهذه الطبیعة المزدوجة لقضیة الفقر تؤدی إلى الإساءة فی کل مکان. الآن أهم بُعد فی أفغانستان هو أن عناصر الهزارة یُبقون جائعین عمداً من قبل طالبان ، أو فی إیران قال البریطانیون إنهم یبقیون الناس جائعین لحکمهم. لذا فإن القصد هنا هو الحفاظ على الجوع لجعل الناس غیر قادرین على التمرد. ویقول الشاعر أیضًا: ما یجعل الإنسان متقلّب المزاج هو الحاجة ، والحاجة هی الحاجة. أی أن الفقر سیاسی بحت ومقاومة للتمرد. عندما أراد بهزاد نبوی تنفیذ السیاسة البریطانیة ، أنشأ مقرًا للتعبئة الاقتصادیة ووظف جمیع السافاکیس والمنظمات المصقولة للتخطیط لمجموعة معادیة للثورة للاقتصاد الإیرانی. کانت مهمتهم الأولى هی قسیمة البضائع بحیث یکون الناس بحاجة إلیها. ویقضون أیامهم فی صفوف الخبز والماء والزیت ولیس لدیهم وقت للتمرد. أسس الصناعة الثقیلة والسیارات على نفس الفکرة التی تقول إنه بعد 60 عامًا کان لا یزال یعتمد على بریطانیا وفرنسا. وهم الیوم فتحوا أفواههم وقالوا: إذا جاع الناس سیفقدون الدین والإیمان. وهم یثورون. متجاهلین کل هذه الإعانات وسبل العیش وحزم الدعم وحزم البضائع ، یظهرون قلة من الأفغان من جامعی القمامة یتسولون على أرضیة الشارع للتجسس بأوامرهم ، قائلین: "نحن مستلقون على الزیت ونبحث عن قطعة خبز ، نحن بحاجة للقمامة. "لنذهب. ونتیجة هذه الدعایة الوهمیة ، التی تتم بعد الزجاج والأفیون من المعدة ، تشوش أو تحیر الحکومة ، وبالتالی فإن الفریق الاقتصادی للحکومة یعلن قراره فی أی لحظة. لأن بعضهم مثل محسن رضائی مع أفکار بهزاد نبوی. وفی الإعلانات المربکة ، وعدوا بما یصل إلى عشرة أضعاف الدعم ، والآن بعد أن أصبحوا یجلسون على الکنز ، فإنهم یقاومون مثل المتزوجین حدیثًا. أو یأخذون صورة لبعض أساتذة الاقتصاد الذین یقولون: إن الإعانات تسبب التضخم والبطالة ویجب إیقافها. من ناحیة أخرى ، لا ینبغی قطع الدعم ، بل یجب دفعه بالدولار لإنصاف علی ، لأن علی لم یعتبر الغنیمة مصدرًا للإیرادات الحکومیة ووزعها بالتساوی بین الناس بمجرد استلامها . لکن الآن ، وبسبب تغریب الإسلامیین ، فإنهم ما زالوا یجهلون ما هو حلال وما هو حرام. أو یعتقدون أنه حلال وحرام على الفقراء وأن کل ما تفعله الحکومة الإسلامیة حلال. یحظر استیراد المواد الغذائیة والملابس والأدویة ویجب دفع المال للمزارعین والعاملین والصیادلة. إن الناس بالأساس هم الذین یصبحون فقراء بالأفعال المحرمة ، لأن الحکومة تودع کل شیء فی الخزینة ، ویبقى الناس خالی الوفاض. لذلک ، من أجل القضاء على فقر الناس ، یجب تقسیم الخزانة بالکامل بین الناس. الذرائع الإسرائیلیة للتحصیل فی الخزینة تحرم الناس من حقوقهم. عندما رأى حضرة عمر غنائم الحرب من إیران ، أمر بقطع سجادة جولستان الکبیرة إلى أشلاء حتى تصل إلى الجمیع. الآن هذه قطع أثریة قدیمة من أرواح الناس وجوعهم لیس أعز.