دلواپسان گرانی ها
کسانی که در هشتاد سال دلواپس گرانی ها بودند هنوز هم هستند و این همه دلواپسی آنها را نکشته است این دلواپسان بدانند که گرانی نشانه رشد اقتصادی است نه آنطور که دشمنان تعریف می کنند. گرانی به معنی ارزش پیدا کردن تولید در مقابل پول است. هرکسی هرچیزی دارد در مقابل پول قدعلم کرده است. و مردم ترجیح می دهند بجای پس انداز پول پس انداز ملک و زمین و طلا و سکه داشته باشند، ترجیح می دهند خلق ثروت بکنند نه اینکه فقط پول بشمارند. و این سیاست ضد صهیونیستی است. زیرا یهودیان هستند که پول روی پول می گذارند و مطمئن هستند که پول حلال همه چیز است ولی اقتصاد اسلامی روی شاخ تولید می چرخد هرکسی در ایران برابر چهار غیر ایرانی فعالیت می کند.
امام جمعه تهران با اینکه از گرانی ها شکایت کرد ولی نتوانست از سخت کوشی دولتمردان بگذرد و از انها تشکر کرد. علمای طراز اول هم در دیدار با رئیس جمهور می دانستند که ایشان بسیار فعال هستند و دولت هم بسیار کوشا است ولی گرانی هم راه خود را می رود. باید می فهمیدند که گرانی همپای سختکوشی است نه مخالف آن. چون اسنان فعالیت می کند تا خلق ارزش کند و اگر دیروزش مساوی امروز باشد زیان کرده است چه رسد به اینکه عقب تر از گذشته شود. امام علی فرمود هرکس دو روزش مساوی باشد زیان کرده است(مَن استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ)آیا علمای اعلام که به فکر مردم هستند دوست دارند مردم همه روزهاشان مساوی باشد؟ یا اینکه بروند حتی خاک را کیمیا کنند؟ دست به هرچه می زنند طلا شود؟ اگر تا دیروز هویج را جلوی حیوانات می ریختند امروز هم باید همین کار را بکنند تا از ویتامین های ان برای تقویت غذایی استفاده نمایند؟ اگر تا دیروز کوه و دشت را فقط برای تماشا می رفتند ایا امروز هم باید همین کار را بکنند یا از ان استفاده بهتری نمایند؟ همین تفکر باعث شد که در دوران قاجار انگلیس نفت ما را ببرد و بگوید این ماده سیاه بد بو به چه در دتان می خورد؟ یا آن آیت الله چیچیک انگلیسی به بختیاری ها بگوید: تو که مهر علی من دلته، نفت ملی سی چنته؟ اگر جهانی هم فکر کنید باید بدانید که دلار در بین همه ارزها سقوط کرده یعنی تولید در همه کشورها رشد داشته ولی در امریکا عقبگرد. و اگر پول ایران در مقابل دلار عقب گرد دادر یعنی صادرات ایران زیاد شده و مردم دنیا حاضرت دلار را با ارز ایرانی بخرند. اگر مردم را هم حساب می کنید چه کسی گران می کند؟ همین مردم از آسمان که نمی آیند جنس را گران کنند یا اجنبی که این کار را نمی کند، همین کارخانه دار و تولید کننده است که شما دوست دارید تعطیل نشود. بزرگترین دشمن کارخانه ارزانی است. یعنی سوبسید دولت هم نمی تواند شکاف قیمت ها را پر کند و همه تولید کنندگان اگر گرانتر نکنند باید تعطیل کنند. جمع متناقضین از محالات است. در تناقض هشت وحدت شرط است که اینجا همگی جمع هستند. جمع ضدین هم صفر است. یعنی اگر شما هم ارزانی را بخواهید و هم افزایش تولید مفهومش تعطیلی کارخانجات است. در این هشتاد سال یعنی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، هرچند گاهی با سوبسید و رشوه و ارز دولتی و غیره کالاهایی را ثابت نگهداشتند. ولی وقتی بودجه ته کشید ناگهان همه قیمتها مثل فنر بالا رفتند. اگر در عربستان یا جای دیگر قیمت ها ثابت است برای اینکه سوبسید می دهند. و الان که کسری بودجه آورده اند دو دستی بر سرشان می کویند. چون نه صنعت پاگرفته و نه مردم راضی هستند. ارز 4200هم در ایران برای همین بود که الان تقش در امده. بهترین راه مبارزه با گرانی اول قبول آن و سپس جبران. جبران گرانیها فقط با یارانه ارزی میسر است یعنی دولت در امد نفت را به مردم بدهد تمام.
Worried about prices
Those who have been worried about inflation for eighty years are still there, and they have not been bothered by all this anxiety. Expensiveness means finding value in production for money. Everyone has everything for money. And instead of saving money, people prefer to have property, land, gold and coins, they prefer to create wealth, not just count money. And this is an anti-Zionist policy. Because there are Jews who put money on money and are sure that money is the lawful thing, but the Islamic economy revolves around the horn of production. Everyone in Iran works for four non-Iranians. The Friday prayer leader of Tehran, although he complained about the high prices, could not ignore the hard work of the government officials and thanked them. The top scholars also knew in their meeting with the president that he was very active and that the government was very diligent, but that Garani was going his way. They need to understand that expensiveness goes hand in hand with hard work, not the opposite. Because Asnan works to create value, and if yesterday equals today, he has lost, let alone lagged behind. Imam Ali said that whoever is equal for two days has lost (مَن استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ) Do the scholars who declare that they care about people want people to be equal every day? Or go and even alchemize the soil? Whatever they do becomes gold? If until yesterday, carrots were thrown in front of animals, should they do the same today to use its vitamins to strengthen food? If until yesterday they went to the mountains and plains just to watch, should they do the same today or make better use of it? The same thought caused the British to take our oil during the Qajar period and say, "What does this stinking black substance do to you?" Or should the English Ayatollah Chichik say to the Bakhtiaris: What is your love, what is the national oil? If you think about the world, you should know that the dollar has fallen among all currencies, meaning that production has grown in all countries but is lagging behind in the United States. And if the Iranian currency is backwards against the dollar, it means that Iran"s exports have increased and the people of the world are willing to buy the dollar in Iranian currency. If you count the people, who makes it expensive? The same people from heaven who do not come to increase the price of goods or a foreigner who does not do so, it is the same factory and producer that you want not to be shut down. The biggest enemy is the cheap factory. This means that government subsidies can not fill the price gap, and all producers must shut down if they do not become more expensive. The sum of the contradictions is impossible. In contradiction, the eight unity is the condition that they are all gathered here. The sum of the opposites is also zero. That is, if you want both cheapness and increased production, it means closing factories. In these eighty years, that is, both before and after the revolution, they sometimes kept goods stable with subsidies, bribes, government currency, and so on. But when the budget ran out, all of a sudden all prices went up like a spring. If prices are fixed in Saudi Arabia or elsewhere because they subsidize. And now that they have a budget deficit, they are slapping them on the head with both hands. Because neither the industry is established nor the people are satisfied. The 4200 currency in Iran was also why it is now in vogue. The best way to fight inflation is to first accept it and then make up for it. Compensation for the high prices is possible only with foreign exchange subsidies, that is, the government should give all the oil revenue to the people.
قلق من الأسعار
أولئک الذین کانوا قلقین من التضخم منذ ثمانین عامًا ما زالوا هناک ، ولم ینزعجوا من کل هذا القلق. الغلاء یعنی إیجاد قیمة فی الإنتاج مقابل المال. کل شخص لدیه کل شیء مقابل المال. وبدلاً من ادخار المال ، یفضل الناس امتلاک ممتلکات وأرض وذهب وعملات معدنیة ، فهم یفضلون تکوین الثروة ولیس مجرد عد النقود. وهذه سیاسة مناهضة للصهیونیة. لأن هناک یهودًا یضعون المال على النقود وهم على یقین من أن المال هو الشیء القانونی ، لکن الاقتصاد الإسلامی یدور حول قرن الإنتاج ، والجمیع فی إیران یعمل لأربعة غیر إیرانیین. لم یستطع إمام صلاة الجمعة فی طهران ، على الرغم من شکواه من ارتفاع الأسعار ، أن یتجاهل العمل الجاد للمسؤولین الحکومیین وشکرهم. کان کبار العلماء یعرفون أیضًا فی اجتماعهم مع الرئیس أنه نشط للغایة وأن الحکومة کانت مجتهدة للغایة ، لکن القرانی کان یسیر فی طریقه. یجب أن یفهموا أن الغلاء یسیر جنبًا إلى جنب مع العمل الجاد ، ولیس العکس. لأن أسنان یعمل على خلق القیمة ، وإذا کان الأمس یساوی الیوم ، فقد خسر ، ناهیک عن التخلف عن الرکب. قال الإمام علی: (مَن استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ) هل العلماء الذین یصرحون بأنهم یهتمون بالناس یریدون الناس أن یتساووا کل یوم؟ أو الذهاب وحتى خیمیاء التربة؟ کل ما یفعلونه یصبح ذهبا؟ حتى یوم أمس ، تم إلقاء الجزر أمام الحیوانات ، فهل یجب أن تفعل الشیء نفسه الیوم لاستخدام الفیتامینات فی تقویة الطعام؟ إذا ذهبوا حتى الأمس إلى الجبال والسهول لمجرد المشاهدة ، فهل یجب أن یفعلوا الشیء نفسه الیوم أم یستفیدون منه بشکل أفضل؟ نفس الفکر جعل البریطانیین یأخذون نفطنا فی فترة القاجار ویقولون: "ماذا تفعل بکم هذه المادة السوداء النتنة؟" أم ینبغی على آیة الله شیشک الإنجلیزی أن یقول للبختیار: ما حبک ، ما هو النفط الوطنی؟ إذا کنت تفکر فی العالم ، فعلیک أن تعلم أن الدولار قد انخفض بین جمیع العملات ، مما یعنی أن الإنتاج قد نما فی جمیع البلدان ولکنه متأخر فی الولایات المتحدة. وإذا تراجعت العملة الإیرانیة مقابل الدولار ، فهذا یعنی أن صادرات إیران قد زادت وأن شعوب العالم على استعداد لشراء الدولار بالعملة الإیرانیة. إذا عدت الناس ، فمن الذی یجعلها باهظة الثمن؟ نفس الأشخاص الذین یأتون من السماء الذین لا یأتون لزیادة أسعار البضائع أو الأجنبی الذی لا یفعل ذلک ، هو نفس المصنع والمنتج الذی ترید ألا یتم إغلاقه. العدو الأکبر هو المصنع الرخیص. وهذا یعنی أن الدعم الحکومی لا یمکنه سد فجوة الأسعار ، ویجب على جمیع المنتجین إغلاقها إذا لم تصبح أکثر تکلفة. مجموع التناقضات مستحیل. على النقیض من ذلک ، فإن الوحدة الثمانیة هی شرط أن یکونوا جمیعًا مجتمعین هنا. مجموع الأضداد هو أیضًا صفر. أی ، إذا کنت ترید کلاً من الرخص وزیادة الإنتاج ، فهذا یعنی إغلاق المصانع. فی هذه الثمانین عامًا ، أی قبل الثورة وبعدها ، کانوا أحیانًا یحافظون على استقرار السلع من خلال الدعم والرشاوى والعملة الحکومیة وما إلى ذلک. ولکن عندما نفدت المیزانیة ، ارتفعت کل الأسعار فجأة مثل الربیع. إذا ثبتت الأسعار فی السعودیة أو فی أی مکان آخر لأنها مدعومة. والآن بعد أن عانوا من عجز فی المیزانیة ، فإنهم یضربونهم على رؤوسهم بکلتا یدیهم. لأنه لم یتم إنشاء الصناعة ولا رضا الناس. کانت العملة 4200 فی إیران هی السبب أیضًا فی رواجها الآن. أفضل طریقة لمحاربة التضخم هی قبوله أولاً ثم تعویضه. لا یمکن التعویض عن الأسعار المرتفعة إلا من خلال دعم النقد الأجنبی ، أی أن الحکومة یجب أن تمنح جمیع عائدات النفط للشعب.
د قیمتونو په ا?ه اندی?نه
هغه کسان چ? له اتیا کلونو راهیس? د انفلاسیون په ا?ه اندی?من دی اوس هم شتون لری او دوی د د? ?ولو اندی?نو ?خه ست?ی شوی ندی. ل??ت د پیسو لپاره په تولید ک? د ارز?ت موندلو معنی لری. هر?وک د پیسو لپاره هر?ه لری. او د د? پر ?ای چ? خلک د پیسو سپمولو ته ترجیح ورکوی، شتمنی، ?مک?، سره زر او سک? ولری، دوی شتمنی پیدا کولو ته ترجیح ورکوی، نه یواز? پیس? حسابوی. او دا د صهیونیس? ضد سیاست دی. ?که یهودان شته چ? پیس? په پیسو ل?وی او په د? باوری دی چ? پیس? حلال دی، خو اسلامی اقتصاد د تولید د سین? په شاوخوا ک? ?ر?ی، په ایران ک? هر ?وک د ?لورو غیر ایرانیانو لپاره کار کوی. د تهران د جمع? لمان?ه خطیب که ?ه هم د بیو له لو?والی ?خه شکایت وک? خو د دولتی چارواکو سخت کار ی? له پامه ونه غور?اوه او مننه ی? وک?ه. لو?پو?ی عالمان هم له ولسمشر سره په خپلو خبرو ک? پوه?دل چ? هغه ??ر فعال دی او حکومت ??ر هو?یار دی، خو دا چ? ?رانی په خپله لاره روان دی. دوی باید پوه شی چ? ?رانیت د سخت کار سره لاس په لاس کی?ی، نه برعکس. ?که چ? اسنان د ارز?ت پیدا کولو لپاره کار کوی، او که پرون د نن سره برابر وی، هغه له لاسه ورک?ی، یواز? وروسته پات? دی. امام علی رضی الله عنه فرمایی: ?وک چ? دو? ور?? مساوی وی هغه له لاسه ورک?ی (مَن استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبُونٌ) ایا هغه علماء چ? د خلکو خیال ساتی دا غوا?ی چ? خلک هره ور? برابر وی؟ یا لا? شئ او حتی د خاور? کیمیا وک?ئ؟ هر ?ه چ? دوی کوی سرو زرو کی?ی؟ که تر پرون پور?، گاجر د ?ارویو په مخ ک? وغور?ول شی، ایا دوی نن هم د خو?و د پیاو?تیا لپاره د وی?امینونو ?خه کار اخلی؟ که تر پرون پور? دوی غرونو او میدانونو ته یواز? د لیدو لپاره تللی وی، ایا دوی نن هم همداس? وک?ی یا ?ه ??ه پورته ک?ی؟ همدغه فکر د د? سبب شو چ? ان?ر?زان د قاجار په دوره ک? زمو? ت?ل واخلی او ورته ووایی چ? دا بدبویه تور ماده تا ته ?ه کوی؟ او یا باید ان?ریزی آیت الله چیچک بختیارانو ته ووایی: ستاسو مینه ?ه ده، ملی تیل ?ه شی دی؟ که تاسو د ن?? په ا?ه فکر وک?ئ، تاسو باید پوه شئ چ? ?الر د ?ولو اسعارو په مین? ک? را?ی? شوی، پد? معنی چ? تولید په ?ولو هیوادونو ک? وده ک?? م?ر په متحده ایالاتو ک? وروسته پات? دی. او که د ?الرو په مقابل ک? د ایرانی کرنس? شاته ولا?ه شی نو دا په د? مانا ده چ? د ایران صادرات زیات شوی او د ن?? خلک د? ته ل?واله دی چ? ?الر په ایرانی اسعارو واخلی. که تاسو خلک حساب ک?ئ، ?وک ی? ?رانوی؟ له جنته هماغه خلک چ? د توکو د بیو د لو?ولو لپاره نه را?ی او یا کوم بهرنی چ? دا کار نه کوی، هماغه فابریک? او تولیدونکی دی چ? تاسو ی? نه غوا?ئ چ? بند شی. لوی د?من ارزانه فابریکه ده. دا پد? مانا ده چ? دولتی سبسای?ی نشی کولی د نرخ تشه ?که ک?ی، او ?ول تولید کونکی باید وت?ل شی که دوی ?یر ?ران نه شی. د تضادونو مجموعه ناشون? ده. په تضاد ک?، اته وحدت شرط دی چ? ?ول دلته را?ول شوی دی. د مخالفانو مجموعه هم صفر ده. دا، که تاسو دوا?ه ارزانه او ?یر تولید غوا?ئ، دا د فابریکو ت?لو معنی لری. په د? اتیا کلونو ک?، یعن? له انقلاب ?خه مخک? او وروسته، کله کله ی? مالونه د سبس?ی، رشوت، دولتی اسعارو او داس? نورو په مرسته ثابت ساتلی دی. م?ر کله چ? بودیجه پای ته ورسیده، نا?اپه ?ول قیمتونه د پسرلی په ?یر پورته شول. که نرخونه په سعودی عربستان یا بل ?ای ک? ?اکل شوی وی ?که چ? دوی سبسای?ی کوی. او اوس چ? دوی د بودیج? کسر لری، دوی په دوا?و لاسونو سر ?کوی. ?که چ? نه صنعت جو???ی او نه هم خلک راضی دی. په ایران ک? 4200 اسعار هم وو ول? اوس په رواج ک? دی. د انفلاسیون سره د مبارز? غوره لاره دا ده چ? لوم?ی ی? ومنئ او بیا ی? قضاوت وک?ئ. د لو?و بیو جبران یواز? د بهرنیو اسعارو سبسای?ی سره ممکن دی، دا دا دی چ? حکومت باید د تیلو ?ول عواید خلکو ته ورک?ی.