الصوم جنه من النار
انسانها دوست دارند هرلحظه وضعیت خود را بدانند و میزان آمادگی جسمانی را بسنجد و از سلامتی اعضا خود باخبر شوند. و این کار را خداوند با دستور برگزاری نماز به آنان یاد داده است. طبق روایات تعداد رکعات نماز در شبانه روز در ایام گذشته 50بود ولی به در خواست پیامبر اسلام 34رکعت آن مستحب و فقط 17رکعت آن واجب شده که به نماز های یومیه مشهور است. یعنی در هر بار انسان چکاپ کامل می شود تا همه استخوانه و عضلاتش تست شوند. انسان حدود دویست قطعه استخوان و ششصد قطعه ماهیچه دارد. در هر رکعت نماز همه این اعضا به فعالیت واداشته می شوند تا معلوم شود که در صحت کامل هستند. طبیعی است اگر کسی در هنگام ادای نماز بخشی از بدنش درد کند نمی تواند آن را بطور کامل بجا آورد. مثلا کسانیکه ارتروز زانو دارند مجبورند بر روی صندلی نماز بگذارند
و یا کسانی که درد پا دارند باید نشسته ادای نماز کنند. در هر صورت نماز از انسان ساقط نمی شود یعنی انسان حتی در موقع بیماری و ناتوانی باید اعضای باقیمانده را بکار گیرد. فلسفه نماز از این هم بالاتر است و آن تکامل حواس انسان است. زیرا انسان فقط 50درصد توانایی های خود را دارد و گاهی کمتر، مثلا فقط اشیا مادی را می بیند ولی با وسعت فرکانس دید میتوان همه چیز را دید. فرض کنید کسی که راننده خودرو است اگر مانند همه انسانهای معمولی باشد همیشه تصادف می کند! لذا رانندگی به او دید وسیع می دهد بطوریکه حتی پشت سر خود را هم می بیند! البته در ابتدا به کمک آینه ولی بعد قدرت دید او تا کیلومتر ها وسعت پیدا می کند و حس لامسه اش حداقل به اندازه خودرو وسیع می شود بطوریکه کوچکترین حرکت هوا در کنار خودرو خود را احساس می کند یعنی می فهمد که خودرو دیگری به او نزدیک شده است و اصلا حس شنوایی اش هم فرق می کند. پس انسان در اثر ممارست میتواند نیروهای بیشتری از خود را بکار گیرد. نماز کمک می کند انسان به معراج رود یعنی حواس پنجگانه او به اعماق هستی نفوذ کند حتی خدا را هم ببیند. روزه گرفتن هم جنبه دیگری از تکامل بشر را به دنبال دارد. از جسم و پوست او سپری ضد آتش درست می کند(الصوم جنه من النار). و معده و امعا و احشا او پاکیزه و : فکر و ذهنش باز تر می شود. جهاد کردن در راه خدا ترس از زخم و کشته شدن را در او از بین می برد. وحج و زیارت او را به همنیشنی با نیکان و ارتقا بینش و حواس کمک می کند. به همین دلیل است که برخلاف عقاید برخی ها، روز قیامت انسان با جسم مثالی یعنی شبیه همین ولی در حد اعلی تکامل ظاهر می شود حتی اعمال او نیز مجسم می شوند که به آن تجسم اعمال می گویند. یعنی از حالت رقیق بودن و لطیف بودن به سوی جمود و ماده شدن میرود. و یک حالت دیگر این است که چشمان ما قادر می شود همه چیز را ببیند حتی اعمال خود را بصورت جسم! لذا مثلا وقتی پیامبر اکرم دو دست خود را دراز می کند و جسم فاطمه را تحویل می گیرد نتیجه چنین معرفت یا عرفان و یا عبادت و تقوا است. اینکه حضرت علی شهید شده و قرار است او را به مدفن ببرند، دونفر (نوح و آدم) ظاهر می شوند و سر تابوت را می گیرند و تا نجف می برند. اینکه پیامبر وقتی به معراج می رود با همین جسم می رود و همه بهشتی ها و جهنمی ها و انبیا را می بیند با همین چشم سر است. زیرا چشم مبارکش بر اثر عبادات زیاد به تکامل رسیده بود. که حتی بعد قاب قوسین هم می رود و آنجا دست علی را می بیند که با او هم غذا می شود. لذا هم معاد جسمانی است و هم اعمال تجسم دارد و هم معراج. اما جسم تکامل یافته بر اثر نزدیکی به خدا و اخذ جواز همنیشینی(رضوان) مانند اینکه اگر آهن سرد در کنار آتش باشد سرخ و گرم می شود.
Online checkup
People like to know their condition at any time and measure the level of physical fitness and be aware of the health of their organs. And God has taught them this by ordering them to pray. According to the narrations, the number of rak"ats of prayer per day was 50 in the past, but at the request of the Prophet of Islam, 34 rak"ats were recommended and only 17 rak"ats became obligatory, which is known as daily prayers. This means that every time a person is checked, all his bones and muscles are tested. Humans have about two hundred pieces of bone and six hundred pieces of muscle. In each rak"at of prayer, all these members are forced to work to make sure that they are in perfect health. It is natural that if a person hurts a part of his body while praying, he will not be able to do it completely. For example, those who have knee osteoarthritis have to sit on a prayer chair or those who have leg pain have to sit and pray. In any case, prayer is not omitted from man, that is, man must use the remaining limbs, even in times of illness and disability. The philosophy of prayer is even higher and that is the evolution of the human senses. Because man has only 50% of his abilities and sometimes less, for example, he sees only material objects, but with the range of frequency of vision, everything can be seen. Suppose a person who is a car driver always has an accident if he is like all ordinary people! Therefore, driving gives him a wide view so that he can even see behind him! Of course, at first with the help of a mirror, but then his eyesight expands to kilometers and his sense of touch is at least as wide as the car, so that he feels the slightest movement of air next to his car, that is, he realizes that another car is close to him. It is and his sense of hearing is completely different. Therefore, man can use more forces than himself as a result of practice. Prayer helps man to ascend, that is, his five senses penetrate to the depths of the universe, even to see God. Fasting also follows another aspect of human evolution. He makes a fireproof shield from his body and skin (الصوم جنه من النار). And his stomach, intestines, and viscera are cleansed, and his mind is more open. Jihad in the way of God removes the fear of being wounded and killed in him. Hajj and pilgrimage help him to associate with the righteous and to promote insight and senses. This is why, contrary to some people"s beliefs, on the Day of Judgment, man will appear with an ideal body, that is, similar to this, but at the highest level of evolution, even his deeds will be embodied, which is called the embodiment of deeds. That is, it goes from being thin and delicate to being stiff and material. And another state is that our eyes are able to see everything, even their actions in the body! Therefore, for example, when the Holy Prophet stretches out his two hands and receives the body of Fatima, the result of such knowledge is either mysticism or worship and piety. When Imam Ali was martyred and was to be taken to the grave, two people (Noah and Adam) appeared and took the coffin and took it to Najaf. It is with the same eye that the Prophet goes with the same body when he ascends and sees all the heavens, hells and prophets. Because his blessed eye had evolved due to many acts of worship. Even after that, he goes to Ghosain frame and there he sees Ali"s hand eating with him. Therefore, it is both a bodily resurrection and an incarnation and ascension. But the evolved body, due to its closeness to God and obtaining the license to coexist (Rezvan), becomes red and hot if the cold iron is next to the fire.
الفحص عبر الإنترنت
یحب الناس معرفة حالتهم فی أی وقت وقیاس مستوى اللیاقة البدنیة والوعی بصحة أعضائهم. وقد علمهم الله ذلک بأمرهم بالصلاة. وبحسب الروایات ، فإن عدد رکعات الصلاة فی الیوم کان فی الماضی 50 رکعة ، ولکن بناءً على طلب نبی الإسلام ، تمت التوصیة بـ 34 رکعة ، وأصبحت 17 رکعة فقط ، وهو ما یُعرف بـ صلاة یومیة. هذا یعنی أنه فی کل مرة یتم فیها فحص الشخص ، یتم فحص جمیع عظامه وعضلاته. یمتلک البشر حوالی مائتی قطعة من العظام وستمائة قطعة من العضلات. فی کل رکعة صلاة ، یضطر جمیع هؤلاء الأعضاء إلى العمل للتأکد من أنهم فی صحة جیدة. ومن الطبیعی أن الإنسان إذا آذى بجزء من جسده أثناء الصلاة ، فلن یتمکن من القیام بذلک نهائیاً. على سبیل المثال ، أولئک الذین یعانون من هشاشة العظام فی الرکبة یجب أن یجلسوا على کرسی الصلاة أو أولئک الذین یعانون من آلام فی الساق یضطرون إلى الجلوس والصلاة. على کل حال ، الصلاة لا تُبطل عن الإنسان ، أی یجب على الإنسان استعمال الأطراف الباقیة ، حتى فی أوقات المرض والعجز. بل إن فلسفة الصلاة أسمى وهی تطور حواس الإنسان. لأن الإنسان یمتلک 50? فقط من قدراته وأحیانًا أقل ، على سبیل المثال ، یرى الأشیاء المادیة فقط ، ولکن مع مدى تکرار الرؤیة ، یمکن رؤیة کل شیء. افترض أن الشخص الذی یعمل سائق سیارة دائمًا ما یتعرض لحادث إذا کان مثل کل الناس العادیین! لذلک ، تمنحه القیادة رؤیة واسعة حتى یتمکن من الرؤیة خلفه! بالطبع ، فی البدایة بمساعدة المرآة ، ولکن بعد ذلک یمتد بصره إلى کیلومترات ویکون حاسة اللمس لدیه على الأقل بعرض السیارة ، بحیث یشعر بأدنى حرکة للهواء بجوار سیارته ، أی ، یدرک أن سیارة أخرى کانت قریبة منه ، وأن حاسة السمع لدیه مختلفة تمامًا. لذلک ، یمکن للإنسان استخدام قوى أکثر من نفسه نتیجة للممارسة. تساعد الصلاة الإنسان على الصعود ، أی أن حواسه الخمسة تخترق أعماق الکون حتى لترى الله. یتبع الصوم أیضًا جانبًا آخر من جوانب التطور البشری. یصنع من جسده وجلده درعًا واقٍ من النار (الصوم جنه من النار). وتطهرت بطنه وأمعائه وأحشاءه ، وعقله متفتح أکثر. الجهاد فی سبیل الله یزیل الخوف من الإصابة والقتل فیه. ویساعده الحج والحج على الارتباط بالصالحین وتنشیط البصیرة والحواس. لهذا ، على عکس معتقدات بعض الناس ، سیظهر الإنسان فی یوم القیامة بجسد مثالی ، أی مثل هذا ، ولکن فی أعلى مستوى من التطور ، حتى أعماله سوف تتجسد ، وهو ما یسمى تجسید الأفعال. أی أنه ینتقل من کونه نحیفًا ودقیقًا إلى کونه صلبًا ومادیًا. وحالة أخرى هی أن أعیننا قادرة على رؤیة کل شیء ، حتى أفعالهم کجسد! لذلک ، على سبیل المثال ، عندما یمد الرسول الکریم یدیه ویتسلم جسد فاطمة ، تکون نتیجة هذه المعرفة إما التصوف أو العبادة والتقوى. عندما استشهد الإمام علی ونُقل إلى القبر ظهر شخصان (نوح وآدم) وأخذوا التابوت وأخذوه إلى النجف. وبنفس العین یذهب الرسول بنفس الجسد عندما یصعد ویرى کل السموات والجحیم والأنبیاء. لأن عینه المبارکة قد تطورت بسبب کثرة العبادات. وحتى بعد ذلک ذهب قوص لیرى ید علی حیث یأکل معه. لذلک ، فهی قیامة جسدیة وتجسد وصعود فی نفس الوقت. لکن الجسم المتطور ، بسبب قربه من الله وحصوله على رخصة التعایش (رضوان) ، یصبح أحمرًا وساخنًا إذا کان الحدید البارد بجوار النار