روزنامه نگاری
رسانه ها گرچه پیشرفت کرده اند و به دنیای مجازی و دیجیتال و ماورای جو پا گذاشته اند ولی هنوز به عنوان روزنامه نگاری معروف هستند. واین هم علت دارد. انقلاب اطلاعاتی در 5دوره اتفاق افتاده است: ابتدا انقلاب اطلاعات و ارتباطات گفتاری بود که بشر توانست حرف زدن را بیاموزد و با شخن گفتن ز دیگر موجودات شاخص تر شد این دوره را فیلسوفان به دوره انسان ناطق معرفی کرده اند. یعنی انسان به دلیل سخن گفتن از همه موجودات برتر و متمایز تر است. اما دیری نگذشت که انقلاب دوم از راه رسید و آن پیدایش حروف و نوشتار بود. این انقلاب می توانست فاصله بین پیام دهنده و پیام گیرنده را پر کند. زیرا در گفتار درمانی یا انقلاب گفتاری، حتما باید دو نفر یا چند نفر در یک مکان و یک زمان جمع باشند. اما مکتوبات کار کردند که تا امروز نیز پیام ها قابل درک است.
هرچند این پیامها در ابتدا بر روی گل یا خاک و سنگ نوشته می شد. و یا در غارها بصورت نقاشی در می امد. ولی به ترتیب شکل تکاملی خود را با راهنمایی پیامبران ادامه داد. زیرا غالب پیامبران کتاب داشته و فرامین نوشتاری داشته اند مانند ده فرمان، که از جانب خدا نوشته شده و بر الواح دهگانه حک شده بودند. این نوشتارها بیان می دارد که حتی سخن گفتن هم از جانب خدا به انسان آموزش داده شده(علم الادم الاسما کلها) و نوشتار در زمان پیامبر اسلام همگانی شد و حضرت علی ع نخستین کتاب را به شکل امروزی را پایه گذاری نمود. قبل از ان کتابخانه ها مملو از طومار یا نوشته های تک برگی بود. حتی ابن سینا در معرفی خود می گوید من یازده هزار ورقه چیز نوشته ام. انقلاب سوم انقلاب چاپ بود که در گستره زیادی هرنوشته ای را به دست مردم می رساند. این دوره را میتوان بنام روزنامه نگاری یا دوران ژورنالیستی هم نام گذاشت زیرا نوشته ها بیشتر بصورت تک برگی بود که به آن کاغذا اخبار(نیوز پیپر) هم می گفتند. و لذا نیاز به زبان ساده تر و عامیانه تر داشت. تفاوت این دو یعنی کتاب و روزنامه هم اغلب در همین موضوع بود. معمولا کتابهایی ماندگار یا تیراژ بالا داشتند که مغلق گویی یا سخت نویسی در ان بیشتر بود. و در مقابل روزنامه ها هرچه به زبان مردم نزدیکتر بود تیراژ بیشتری می بافت. و البته ماندگاری ان کمتر می شد بطوریکه روزنامه روز قبل، معمولا بایگانی می شد. اما رشد دانش نیاز بیشتری می طلبید لذا ماشین به کمک رسانه ها آمد و تلفن و رادیو و تلویزیون به انتقال بیشتر مفاهیم کمک کرد. اما تفاوت اصلی انقلاب ماشینی در این بود که بجای سخن مردمی به پخش ایده ها و نظرات ماشین سالاران می پرداخت و لذا دوباره ادبیات جدیدی بر متن و محتوای ان استوار شد که اصطلاحا لفظ قلم یا نوشتار های رسمی و اداری گفته می شد. و لذا تکنولوژی برای خود غولی شد که بر بشر تسلط می یافت. چنانکه اقیانوس کاغذ در سراسر جهان انقلاب بزرگی بنام بوروکراسی رقم زد. که در انتها به دلیل فربه شدن مورد انتقاد قرار گرفت و زمینه را برای انقلاب پنج یعنی انقلاب دیجیتالی یا فضای مجازی فراهم کرد. فضای مجازی ترکیبی بود از همه پیشرفتهای ارتباطی از قبیل نوشتاری، گفتاری، مکتوب، روزنامه ای و ماشینی. اما مختصه این فضا قابل دسترسی بودن برای همه، اشتراک گذاری و سرعت اطلاعاتی بود. در اینجا سرعت اطلاعاتی به افشاگریها میدان می داد. و لذا هرکس در مدیریت جامعه اشتباهی می کرد فوری به اطلاع عموم می رسید و این امر زمینه حکومت عدل و داد و حکومت شفاف را فراهم می ساخت. لذا مستکبران برای جلوگیری از حکومت واحد جهانی یک معصوم، دست بکار شدند و شایعه سازی و دروغپردازی را وارد نمودند. انقلاب و ضد انقلاب به صف شدند
Counter-revolutionary journalism
Although the media has evolved to enter the virtual, digital, and transcendental world, it is still known as journalism. And there is a reason. The information revolution took place in 5 periods: first, the information and communication revolution was speech, in which human beings were able to learn to speak, and became more prominent by talking about other creatures. Philosophers have introduced this period to the period of eloquent human beings. That is, man is superior and more distinct than all other beings in speaking. But it was not long before the Second Revolution came, and that was the emergence of letters and writing. This revolution could bridge the gap between the sender and the receiver. Because in speech therapy or speech revolution, two or more people must be in one place and one time. But the writings worked, and the messages can still be understood today. However, these messages were originally written on mud or soil and stone. Or it was painted in caves. But he continued his evolutionary form with the guidance of the prophets. Because most of the prophets had books and had written commandments, such as the Ten Commandments, which were written by God and engraved on the Ten Tablets. These writings state that even speaking was taught to man by God (Alam al-Adam al-Asma al-Kalha) and writing became popular during the time of the Prophet of Islam, and Imam Ali (as) founded the first book in its present form. Before that, libraries were full of scrolls or one-page writings. Even Ibn Sina says in his introduction that I have written eleven thousand sheets of things. The third revolution was the printing revolution, which delivered a wide range of writings to the people. This period can also be called journalism or journalistic period because the writings were mostly in single pages, which was also called news paper. And so he needed a simpler and more slang language. The difference between the two, the book and the newspaper, was often the same. They usually had long-lasting or high-circulation books that were more complex or difficult to write. And in front of the newspapers, the closer to the language of the people, the more circulation. And, of course, its shelf life was shorter, as the previous day"s newspaper was usually archived. But the growth of knowledge required more, so the machine came to the aid of the media, and the telephone, radio, and television helped to convey more concepts. But the main difference of the machine revolution was that instead of popular speech, it spread the ideas and opinions of the machinists, and so again new literature was based on its text and content, which was called the word pen or official and administrative writings. And so technology became a giant for itself that dominated mankind. As the ocean of paper around the world marked a great revolution called bureaucracy. Which in the end was criticized for being fat and paved the way for the fifth revolution, the digital revolution or cyberspace. Cyberspace was a combination of all communication advances such as written, spoken, written, newspaper and machine. But the hallmark of this space was accessibility for all, sharing and speed of information. Here the speed of information gave rise to revelations. Therefore, anyone who made a mistake in the management of society was immediately informed and this provided the ground for a just government and a transparent government. Therefore, the arrogant ones used to spread rumors and lies to prevent the one world rule of an innocent person. Revolution and counter-revolution lined up
الصحافة المضادة للثورة
على الرغم من أن وسائل الإعلام قد تطورت لتدخل العالم الافتراضی والرقمی والمتسامی ، إلا أنها لا تزال تُعرف بالصحافة. وهناک سبب. حدثت ثورة المعلومات فی خمس فترات: أولاً ، کانت ثورة المعلومات والاتصال هی الکلام ، حیث کان البشر قادرین على تعلم الکلام ، وأصبحوا أکثر بروزًا بالحدیث عن المخلوقات الأخرى ، وقد أدخل الفلاسفة هذه الفترة إلى فترة البلاغة. الکائنات البشریة. أی أن الإنسان متفوق وأکثر تمیزًا من جمیع الکائنات الأخرى فی الکلام. لکن لم یمض وقت طویل قبل أن تأتی الثورة الثانیة ، وکان ذلک ظهور الرسائل والکتابة. هذه الثورة یمکن أن تسد الفجوة بین المرسل والمتلقی. لأنه فی علاج النطق أو ثورة النطق ، یجب أن یکون شخصان أو أکثر فی مکان واحد ووقت واحد. لکن الکتابات نجحت ، ولا یزال من الممکن فهم الرسائل حتى الیوم. ومع ذلک ، کانت هذه الرسائل مکتوبة فی الأصل على الطین أو التربة والحجر. أو تم دهنه فی الکهوف. لکنه واصل شکله التطوری بإرشاد الأنبیاء. لأن معظم الأنبیاء کانت لدیهم کتب ووصایا مکتوبة ، مثل الوصایا العشر ، التی کتبها الله ونقشت على الألواح العشر. تنص هذه الکتابات على أنه حتى الحدیث کان یعلمه للإنسان (عالم الآدم الأسماء الکلحة) وأصبحت الکتابة شائعة فی زمن نبی الإسلام ، وأنشأ الإمام علی (ع) الکتاب الأول فی حاضره. شکل. قبل ذلک ، کانت المکتبات ملیئة باللفائف أو کتابات من صفحة واحدة. حتى ابن سینا ??یقول فی مقدمته أننی کتبت أحد عشر ألف ورقة. کانت الثورة الثالثة هی ثورة الطباعة التی قدمت مجموعة واسعة من الکتابات للناس. یمکن أن تسمى هذه الفترة أیضًا بالصحافة أو الفترة الصحفیة لأن الکتابات کانت فی الغالب فی صفحات فردیة ، والتی کانت تسمى أیضًا ورقة الأخبار. ولذا فقد احتاج إلى لغة أبسط وأکثر عامیة. غالبًا ما کان الفرق بین الاثنین ، الکتاب والصحیفة ، هو نفسه. وعادة ما کان لدیهم کتب طویلة الأمد أو عالیة التداول وأکثر تعقیدًا أو صعوبة فی الکتابة. وأمام الصحف ، کلما اقتربنا من لغة الناس ، زاد تداولها. وبالطبع ، کانت مدة صلاحیتها أقصر ، حیث کانت جریدة الیوم السابق تتم أرشفتها عادةً. لکن نمو المعرفة تطلب المزید ، لذلک جاءت الآلة لمساعدة وسائل الإعلام ، وساعد الهاتف والرادیو والتلفزیون فی نقل المزید من المفاهیم. لکن الاختلاف الرئیسی فی ثورة الآلة هو أنها بدلاً من الخطاب الشعبی تنشر أفکار وآراء المیکانیکیین ، وهکذا مرة أخرى استند الأدب الجدید إلى نصه ومحتواه ، وهو ما أطلق علیه کلمة القلم أو الکتابات الرسمیة والإداریة. وهکذا أصبحت التکنولوجیا لنفسها عملاقًا سیطر على البشریة. کما یمثل محیط الورق حول العالم ثورة کبیرة تسمى البیروقراطیة. الذی تم انتقاده فی النهایة لکونه بدینًا ومهد الطریق للثورة الخامسة أو الثورة الرقمیة أو الفضاء الإلکترونی. کان الفضاء الإلکترونی مزیجًا من جمیع تطورات الاتصال مثل الکتابة والمنطوقة والمکتوبة والصحف والآلة. لکن السمة الممیزة لهذا الفضاء کانت إمکانیة الوصول للجمیع ، والمشارکة وسرعة المعلومات. هنا أدت سرعة المعلومات إلى الوحی. لذلک ، تم إبلاغ أی شخص یرتکب خطأ فی إدارة المجتمع على الفور ، وهذا وفر الأرضیة لحکومة عادلة وحکومة شفافة. لذلک کان المتکبرون ینشرون الشائعات والأکاذیب لمنع حکم العالم الواحد لشخص بریء. اصطفت الثورة والثورة المضادة
Vastavallankumouksellinen journalismi
Vaikka media on kehittynyt päästäkseen virtuaaliseen, digitaaliseen ja transsendenttiseen maailmaan, se tunnetaan edelleen journalismina. Ja syy on olemassa. Tietovallankumous tapahtui viidessä jaksossa: ensinnäkin informaation ja viestinnän vallankumous oli puhe, jossa ihminen oppi puhumaan ja tuli näkyvämmäksi puhumalla muista olennoista. Filosofit ovat tuoneet tämän ajanjakson kaunopuheisuuden aikakauteen. ihmiset. Eli ihminen on puhuessaan ylivoimainen ja erottuvampi kuin kaikki muut olennot. Mutta ei kestänyt kauan ennen kuin toinen vallankumous tuli, ja se oli kirjainten ja kirjoitusten synty. Tämä vallankumous voisi täyttää kuilun lähettäjän ja vastaanottajan välillä. Koska puheterapiassa tai puhevallankumouksessa kahden tai useamman ihmisen on oltava yhdessä paikassa ja kerran. Mutta kirjoitukset toimi, ja viestit voidaan ymmärtää vielä tänäkin päivänä. Nämä viestit kirjoitettiin kuitenkin alun perin mudalle tai maaperään ja kivelle. Tai se maalattiin luoliin. Mutta hän jatkoi evolutionaarista muotoaan profeettojen ohjauksessa. Koska useimmilla profeetoilla oli kirjoja ja kirjoitettuja käskyjä, kuten kymmenen käskyä, jotka Jumala oli kirjoittanut ja kaiverrettu kymmeneen tauluun. Näissä kirjoituksissa sanotaan, että jopa puhumisen opetti ihmiselle Jumala (Alam al-Adam al-Asma al-Kalha) ja kirjoittamisesta tuli suosittu islamin profeetan aikana, ja imaami Ali (as) perusti ensimmäisen kirjan nykyisessä muodossaan. muodossa. Ennen sitä kirjastot olivat täynnä kääröjä tai yksisivuisia kirjoituksia. Jopa Ibn Sina sanoo johdannossaan, että olen kirjoittanut yksitoista tuhatta arkkia asioita. Kolmas vallankumous oli painovallankumous, joka toimitti laajan valikoiman kirjoituksia ihmisille. Tätä ajanjaksoa voidaan kutsua myös journalismiksi tai journalistiseksi ajanjaksoksi, koska kirjoitukset olivat enimmäkseen yksisivuisia, joita kutsuttiin myös sanomalehdiksi. Ja siksi hän tarvitsi yksinkertaisempaa ja slangikielen. Ero näiden kahden, kirjan ja sanomalehden, välillä oli usein sama. Heillä oli yleensä pitkäkestoisia tai korkealevikkisiä kirjoja, jotka olivat monimutkaisempia tai vaikeampia kirjoittaa. Ja sanomalehtien edessä, mitä lähempänä ihmisten kieltä, sitä enemmän levikkiä. Ja tietysti sen säilyvyys oli lyhyempi, sillä edellisen päivän sanomalehti yleensä arkistoitiin. Mutta tiedon kasvu vaati enemmän, joten kone tuli median apuun ja puhelin, radio ja televisio auttoivat välittämään enemmän käsitteitä. Mutta konevallankumouksen suurin ero oli se, että se levitti kansanpuheen sijaan koneistajien ajatuksia ja mielipiteitä, ja niin taas uusi kirjallisuus perustui sen tekstiin ja sisältöön, jota kutsuttiin sanaksi kynä tai virallisia ja hallinnollisia kirjoituksia. Ja niin teknologiasta tuli itselleen jättiläinen, joka hallitsi ihmiskuntaa. Koska paperin valtameri ympäri maailmaa merkitsi suurta vallankumousta, jota kutsutaan byrokratiaksi. Jota kritisoitiin lopulta liikalihavuudesta ja se tasoitti tietä viidennelle vallankumoukselle, digitaaliselle vallankumoukselle tai kyberavaruudelle. Kyberavaruus oli yhdistelmä kaikkea viestintäkehitystä, kuten kirjoitettua, puhuttua, kirjoitettua, sanomalehti ja kone. Mutta tämän tilan tunnusmerkki oli kaikkien saavutettavuus, tiedon jakaminen ja nopeus. Tässä tiedon nopeus aiheutti paljastuksia. Siksi kaikille, jotka tekivät virheen yhteiskunnan johtamisessa, tiedotettiin välittömästi ja tämä loi pohjan oikeudenmukaiselle hallitukselle ja läpinäkyvälle hallitukselle. Siksi ylimieliset levittivät huhuja ja valheita estääkseen syyttömän ihmisen yhden maailmanhallituksen. Vallankumous ja vastavallankumous asettuivat riviin